vineri, 29 aprilie 2011

Batoane si painite cu mac




Ingrediente:
600 gr de faina
300 ml lapte
35 gr de drojdie proaspata
1 ou
50 ml ulei
5 lingurite de zahar
1/2 lingurita sare
4 lingurite de miere de albine pentru uns
seminte de mac

Preparare:
Dizolvam foarte bine drojdia cu 1 lingurita de zahar si un pic de lapte cald. Adaugam restul de zahar, sarea, oul si laptele cald. Amestecam bine. Adaugam faina putin cate putin si framantam cu ulei pana obtinem un aluat elastic. Lasam la dospit 1 ora.



Modelam aluatul dupa dorinta. Eu am facut 3 batoane si 4 painite.



Ungem cu miere si presaram cu seminte de mac.






Lasam la crescut 30 de minute. Se coc  in cuptorul preincalzit, cca 40 de minute la foc mediu.





Aici, impreuna...  



Cel mai bine mi-au reusit painitele. In schimb batoanele s-au cam ‘latit’ si au crescut ‘nepermis’ de mult. Cred ca trebuia sa le fac mai subtiri. Data viitoare fac numai painite. 
Se pot manca asa cum sunt ori se poate prepara un hotdog pentru copii. Am luat o painita, am taiat-o in doua, am pus un crenvurst fiert, am uns cu ketchup si ... a disparut in cateva clipe. :))


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu